مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403 ساعت 07:402024-05-05پزشكي

چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟


معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان گفت: مصرف سبزیجات محلی خام همچون چوچاق و خالیواش و نعناع و هر نوع سبزی خودرو و معطر جمع آوری شده از طبیعت و موجود در بازارهای محلی در ابتلای مردم به فاسیولا نقش اساسی دارد.

- ایسنا/گیلان معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان گفت: مصرف سبزیجات محلی خام همچون چوچاق و خالیواش و نعناع و هر نوع سبزی خودرو و معطر جمع آوری شده از طبیعت و موجود در بازارهای محلی در ابتلای مردم به فاسیولا نقش اساسی دارد.

دکتر سید محمود رضوانی در گفت وگو با ایسنا، فاسیولیازیس را عفونت یا بیماری ناشی از انگل های جنس فاسیولا دانست و اظهار کرد: انگل های فاسیولا کرم های مسطح و برگی شکلی هستند که عمدتا در مجاری صفراوی و کبد دام ها از جمله گوسفند، بز، گاو، گاومیش و برخی از علفخواران دیگر زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه برای برقراری چرخه زندگی انگل فاسیولا وجود دام های آلوده، منابع آبی دائمی یا فصلی، بارندگی فراوان و حلزون های میزبان واسط ضروری است، افزود: حیوانات آلوده به فاسیولا تخم انگل را همراه با مدفوع خود به محیط خارج دفن می کنند، در صورتی که این تخم در آب قرار گیرد، در درجه حرارت مناسب پس از حدود سه هفته در داخل آن یک لارو مژه دار به وجود می آید.


برچسب ها: فاسیولا - علوم پزشکی گیلان - معاون بهداشتی - علوم پزشکی - محلی - سبزی - گیلان
آخرین اخبار سرویس:

چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟

چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟